09 شهريور 1401 - 10:02
بانک گلدمن ساکس گزارش داد؛

احتمال تورم ۲۲ درصدی انگلیس در سال ۲۰۲۳

احتمال تورم ۲۲ درصدی انگلیس در سال ۲۰۲۳
بانک گلدمن ساکس وال استریت گزارش داد که افزایش قیمت گاز طبیعی می‌تواند قیمت‌های مصرف‌کننده در بریتانیا را به بالاترین حد خود برساند.
کد خبر : ۱۴۰۹۶۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از راشاتودی، بلومبرگ به نقل از تحلیل گران گلدمن ساکس گزارش داد: اگر قیمت گاز به رشد خود ادامه دهد، ممکن است تورم در بریتانیا در سال ۲۰۲۳ به بالای ۲۲ درصد برسد. اقتصاددانان این بانک تخمین زدند که اگر افزایش قیمت‌ها ادامه یابد، ممکن است بریتانیا مجبور شود سقف انرژی خود را تا ۸۰ درصد در ماه ژانویه افزایش دهد که به نوبه خود تورم را تا ۲۲.۴ درصد افزایش داده و باعث کاهش ۳.۴ درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور می‌شود.

علاوه بر این، حتی اگر قیمت انرژی تثبیت شود، تحلیل گران می‌گویند که اوج نرخ تورم در ژانویه حدود ۱۴.۸ درصد خواهد بود که برای بردن کشور در رکود کافی است.  بر اساس گزارش بلومبرگ، سرمایه گذاران انتظار دارند در ماه‌های آینده، اقدامات شدید بانک انگلستان برای مقابله با تورم، شامل افزایش نرخ کلیدی تا ۴.۲۵ درصد از ۱.۷۵ درصد فعلی انجام شود. پیش‌بینی تورم گلدمن ساکس بالاتر از پیش‌بینی قبلی سیتی‌گروپ در هفته گذشته است مبنی بر اینکه تورم در بریتانیا در سال آینده تا ۱۸.۶ درصد و طبق تخمین بانک مرکزی انگلیس، ۱۳ درصد افزایش یابد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر